W ramach tegorocznej kampanii, jej organizator: Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej realizuje w całej Polsce warsztaty profilaktyki raka piersi dla kobiet i dla mężczyzn, szkoli również ambasadorki, które będą popularyzowały wiedzę z tego obszaru w swoim regionie. Warsztatom towarzyszą sesje zdjęciowe do kalendarza charytatywnego „Power of Community na 2022 rok, którego wydanie jest co roku zwieńczeniem projektu.

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa, wystartowała w 2015 roku. Jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby na każdym jej etapie - także, gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Podczas tegorocznej odsłony kampanii, w siedzibach kilkunastu Kół Gospodyń Wiejskich w całej Polsce odbywają się Warsztaty profilaktyki raka piersi BreastFit, których uczestniczki uczą się m.in. jak samodzielnie badać piersi i jakie sygnały każda kobieta powinna uznać za niepokojące i warte konsultacji z lekarzem specjalistą.

Rak piersi nie dotyczy wyłącznie mieszkanek dużych miast – mówi Anna Kupiecka, była pacjentka, założycielka i Prezes Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej. – każda kobieta, także ta, która mieszka na wsi lub w małym miasteczku powinna być wyposażona w wiedzę i niezbędne narzędzia, które pozwolą jej zadbać o własne zdrowie i bezpieczeństwo. Kluczem do skutecznego leczenia jest wczesna diagnoza, dlatego koniecznie musimy umieć się badać i wiedzieć, jakie sygnały wysyłane przez nasze ciało powinny nas zaniepokoić i skłonić do dalszego działania. Nasza kampania ma wymiar długofalowy, ponieważ podczas warsztatów przeszkolimy również grono Ambasadorek BreastFit, które posługując się profesjonalnym fantomem, otrzymanym od Fundacji będą dalej szkolić kobiety w swoich regionach.

Dodatkowo, dzięki wsparciu Philips Foundation, przeprowadzonych zostanie 500 badań USG piersi u kobiet z różnych regionów Polski, które mają utrudniony dostęp do badań diagnostycznych.

 DSC4905  DSC4934

Nowością tegorocznej odsłony kampanii jest możliwość udziału mężczyzn w warsztatach.

Chcemy pokazać, że partner może być dla kobiety bardzo dobrym wsparciem – mówi Adrianna Sobol, psychoonkolog Fundacji OnkoCafe – może ją dopingować do zadbania o własne zdrowie, przypominać o badaniach, wiedzieć na czym polega profilaktyka i być w nią aktywnie zaangażowany – dlatego do udziału w naszych warsztatach zapraszamy także Panów: mężów, narzeczonych, partnerów czy braci. Oswojenie mężczyzn z rakiem piersi, uświadomienie im, jak mogą pomóc kobiecie w samobadaniu, jak mogą z nią rozmawiać i wesprzeć w procesie diagnozy oraz choroby to kluczowe aspekty naszej kampanii.

Nazwa kampanii: BreastFit nawiązuje do popularnej dyscypliny sportu – crossfit’u: rodzaju wymagającego treningu i określonej filozofii: samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami i wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykle wysokiej sprawności fizycznej a warsztatom będą towarzyszyć sesje zdjęciowe do kalendarza Power of Community 2022, który jak co roku jest zwieńczeniem wszystkich działań realizowanych w ramach kampanii.

Od początku istnienia kalendarza, jego ideą było zaangażowanie w projekt polskich sportowców, którzy przyłączając się do akcji popularyzowania profilaktyki raka piersi, są ambasadorami kampanii i chętnie wspierają kobiety w działaniach profilaktycznych oraz pozują do prezentowanych w kalendarzu zdjęć.

215105656 2294726273992905 8421523745104938594 n

 

Nasz kalendarz będzie w tym roku inny niż w poprzednich edycjach z dwóch powodów – mówi Kuba Popławski pomysłodawca i autor kalendarza – Po pierwsze dlatego, że na jego kartach – po raz pierwszy zobaczymy nie tylko sportowców ale także kobiety. Naszymi modelkami będą Panie z lokalnych Kół Gospodyń Wiejskich, które przyłączyły się do naszego projektu. Pokażemy współpracę kobiety i mężczyzny jako podstawę każdego działania. Po drugie,zdjęcia do kalendarza zrealizujemy nie w jednej - jak dotychczas, ale w 12 różnych lokalizacjach. Chcemy pokazać piękno i różnorodność Polski, od morza po Tatry, zdjęcia wykonamy w miejscach wyjątkowych i związanych z naszą tradycją. Chcemy pokazać piękno i współpracę mężczyzny z kobietami w otoczeniu sielankowego, prostego życia na wsi. Jak zwykle będą z nami sportowcy – wśród nich czołówka polskich crossfiterów, którzy są z nami od lat w tym projekcie. Swój udział w tegorocznej edycji kalendarza BreastFit potwierdzili już między innymi Daniel Józek Qczaj, Michał Karmowski, Bronisław Olenkowicz, Rafał Gil, Piotr Mielczarek  i Michał Bądźmierowski , czyli instagramowy Modny Tata. 

Tegoroczna edycja kampanii rozpoczęła się na południu Polski. W Zalipiu, Kościelisku i Koniakowie odbyły się sesje zdjęciowe do kalendarza oraz warsztaty profilaktyki BreastFit. Kolejne, odbędą się w najbliższych tygodniach  w Centralnej Polsce, na Pomorzu i Kaszubach.

Premierę kalendarza zaplanowano na jesień b.r. , jednak już teraz można kupić go za pośrednictwem strony www.breastfit.onkocafe.pl w ramach rozpoczętej już przedsprzedaży. 

Jak co roku, kampanię BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa wspierają: Novartis i Philips Fundation. Patronat honorowy nad kampanią objął Rzecznik Praw Pacjenta, inicjatywę wspiera także serwis Przelewy24. 

 

Aktualności

Pomagają nam

magodent.fw amgen magodent.fw novartis fakraczki.fw osobyprywatne.fw crosfit             

Współpracujemy

pozdrowie.fw pkopd.fw pkopd.fw pkopd.fwpkopd.fwpkopd.fwpkopd.fwaaa.fwalivia.fwfpzycie.fwinstytut.fwkidl.fwmagodent.fwrak n roll.fwb-life 

Zapisz